Feb 18, 2013

Bersalah

Assalamualaikum..
 
Hari ni cik mimin start sekolah balik after 1 week cuti CNY. Semalam baru sebok2 nak siapkan homework ngan art die..huhu..geram betul..seminggu cuti boleh die bersenang lenang yea..bile tanye homework dah siap lom? die jawab "sikit jer.."
 
Tapi yg homework art die tu la nak citer, dah banyak kali die mintak tolong die buat kan puppet from kulit telur..memang niat supermom nak tolong die buat kan..tapi bile ade banyak kerja lain nak dibuat tu asik la tangguh kan..tapi kulit telur yang dah dibasuh dan dikeringkan memang dah siap dah..plan nak buat malam tadi, tup tup pok sheh ajak gi jalan2 kat desaru pulak petang semalam, die cakap sekejap jer..main2 kite jap, pastu makan chicken chop favourite die satu ketika dulu kat bandar penawar, pastu balik...huhu..
 
Padahal time tu dah dekat pukul 6..ngehh..confirm la sampai rumah balik pon dah pukul 10mlm..
 
Nak jadik pulak miss nina tantrum pulek..mengantuk le tu satu hari tak tido, so lepas siap2 kan diorg mandi semua, terpaksa la bawak miss nina ngan pok harith tu naik tido..
 
Sekali, nak tido kan anak, ngan supermom sekali tertido..huhu..Time nak naik tu, cik mimin tengah tekun siapkan homework die dulu..yg art tu supermom cakap jap lagi supermom turun balik tolong..;-P
 
Sedar2 jer cik mimin masuk bilik..(kalau cik mimin masuk bilik confirm bole bangun sebab die berjalan bole bergegar lantai, pintu sume..;)
 
Die cakap, "Mama, tak payah tolong kakak, ayah dah tolong kakak buat kan tadi.."
Ehhh..laju benor ayah tolong..Bile tengok, alahai...sian nye..cincai bocai jer...huhu..(tak snap) sian nye cik mimin..tapi kalau tengok reaction cik mimin die macam ok happy je..Ok la tu nak oii..lain kali mama tolong yea..Mama janji tak postpone lagi ok!
 
Sebenarnya, supermom rase bersalah sangat kat cik mimin pasal ni..tu yang meroyan tulis kat sini pagi2 ni..;-P
 
Ehh..sejak dua menjak ni cik mimin ngn miss nina asik nyanyi lagu 150 juta jer..comel pulak lagu ni yea, especially bile dengar miss nina hapal most of the lyrics yang kite sendiri tak tau..and cik mimin pulak macam dah besar jer nak nyanyi lagu2 cintan budak2 nih..haiiii...
 
Okeh..ni supermom google lirik nye..sajer je lepas ni bole join diorang nyanyi..feeling remaja gitu..hihi..kalau tak asik dengar miss nina ulang part 'nangis tonton citer korea' tu jer..kikiki...
 
Untuk kali ke seratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
“Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?”
“Apa kau buta apa kau pura-pura suka”
Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau tarik tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu

“Dia mungkin bengis seperti singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas jujur apa adanya”
“Aku lagi kenal dia”
Eh dah lebih seratus lima puluh juta kali
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis aku ini pula dawai besi
 
Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku sambil berkata
“Sayang mungkin baran tak kira masa”“Tapi sayang tahan kalau yang salah saya”
“Sayang mungkin saja keras kepala”
“Tapi sayang manja bila kita berdua”
“Saya kenal sayang saya”
 
Buat apa di cerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya
Peduli orang kata
Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna
Kalau hati tak ada
 
Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta
Suaraku keras tak berbahasa
Kerna aku rimas gedik mengada-ngada
Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
Aku punya manja kau saja boleh rasa
Rahsia kita berdua
 
pic: Desaru Beach, 17/2/2013
 

No comments:

Post a Comment